پزشکی و سلامت وبهداشت فردی

نکات سلامت .نکات پزشکی .نکات بهداشت فردی.

پزشکی و سلامت وبهداشت فردی

نکات سلامت .نکات پزشکی .نکات بهداشت فردی.

حوله حمامتان، آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید تمیز نیست


حوله حمامتان، آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید تمیز نیست



قبل از دیدن تصاویر زیر به سایت های زیبای زیر نیز سری بزنید

    www.takcarpet.blogfa.com       www.takcarpet.ir 

روی یکی از سایت های بالا دیدن نمایید تا زیباترین و نفیس ترین کالا را جهت دکوراسیون خانه ببینید






رسید هم باید بدانید که هر جا بویی وجود دارد نشانگر آن است که میکروب‌هایی در حال رشدند؛ پس باید پیش از استفاده شسته شود».



حوله حمامتان، آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید تمیز نیست

حوله حمام می‌تواند همچون یک زمین پرورش باکتری، قارچ، سلول‌های مرده پوست، بزاق و ترشحات ادراری و مقعدی باشد و بسیاری از انواع میکروب‌هایی را در خود جا داده باشد که چنین حوله‌ای زمانی طولانی در حمام یا حتی اتاقتان آویزان بوده است. حوله ظاهراً تمیزی که در حمام از آن استفاده می‌کنید ممکن است در اصل کثیف و مشکلزا باشد اگر بدون شست‌وشوی مجدد آن پس از آخرین استفاده، خود را با آن خشک کنید.

در حالی که بسیاری از میکروب‌های موجود روی حوله شما ممکن است به نظر به بدنتان آسیبی نرسانند، به هر حال وجود دارند و با استفاده از حوله به بدنتان منتقل شده، احتمالاً بسرعت هم روی آن تکثیر می‌شوند. چند بار می‌توان از یک حوله حمام در فاصله شست‌وشوی مجدد آن استفااده کرد؟ «فیلیپ تیرنو»، میکروب‌شناس و پاتولوژیست (آسیب‌شناس) دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک می‌گوید: «اگر هر بار کاملا آن را خشک کنید… حداکثر سه بار».

این البته بر فرض آن است که حوله حمام را پس از خشک کردن خودتان، در جایی آویزان کنید که در معرض هوا کاملا خشک شود؛ تیرنو اضافه می‌کند: «حوله مرطوب محل خوبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌هاست».

  

او می‌گوید: «اگر کمی بو از حوله به مشامتان رسید هم باید بدانید که هر جا بویی وجود دارد نشانگر آن است که میکروب‌هایی در حال رشدند؛ پس باید پیش از استفاده شسته شود».حوله‌های حمام و دستشویی،‌ زمین حاصلخیز و ایده‌آل برای میکروب‌ها و دربردارنده بسیاری از شرایط مورد نیاز برای حیاتشان هستند: آب یا رطوبت مناسب، گرمای لازم، اکسیژن، مواد غذایی (مثل سلول‌های جداشده پوست) و pH خنثی. بدن انسان این شرایط ایده‌آل زندگی را برای آنها تامین می‌کند.


وقتی رطوبت بدنتان را با حوله خشک می‌کنید، هم آب و هم میکروب‌ها و سایر ترشحات همچون بقایای سلول‌های مرده پوست از سطح بدنتان به حوله منتقل شده و در آن ساکن می‌شوند. ذرات معلق در هوا نیز روی آن می‌نشیند و غذا و رطوبت مناسب برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌آید.


به گفته تیرنو، بسختی می‌توان گفت میکروب‌هایی که روی حوله رشد می‌کنند مضرند زیرا اغلب میکروب‌ها در محیط خانه خطرناک نیستند اما اگر حوله اختصاصی تبدیل به حوله اشتراکی شود، احتمال این‌که ظرفیت بالقوه‌ای برای تماس بدن شما با میکروارگانیسم‌هایی ناآشنا با بدن شما همچون «استافیلوکوکوس اورئوس» فراهم شود که احتمالا منجر به بروز جوش، تاول و یا عفونت خواهد شد.

در استفاده از حوله‌های حمام و دستشویی بسیار محتاط باشید و آگاهانه رفتار کنید. دقت بیشتری هم داشته باشید که به اندازه کافی شسته و تمیز شده باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.