پزشکی و سلامت وبهداشت فردی

نکات سلامت .نکات پزشکی .نکات بهداشت فردی.

پزشکی و سلامت وبهداشت فردی

نکات سلامت .نکات پزشکی .نکات بهداشت فردی.

کدامیک بهداشتی‌تر است؛ دستمال‌کاغذی یا دستگاه خشک‌کن دست؟


کدامیک بهداشتی‌تر است؛ دستمال‌کاغذی یا دستگاه خشک‌کن دست؟


قبل از دیدن تصاویر زیر به سایت های زیبای زیر نیز سری بزنید

    www.takcarpet.blogfa.com       www.takcarpet.ir 

روی یکی از سایت های بالا دیدن نمایید تا زیباترین و نفیس ترین کالا را جهت دکوراسیون خانه ببینید





اگر قرار باشد بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید، احتمالاً دستگاه خشک‌کن دست را انتخاب می‌کنید، این‌طور نیست؟ اما شاید گزینه خوبی را از نظر سلامت و بهداشت انتخاب نکرده‌اید!


فکر می‌کنید کدام‌یک بهداشتی‌تر است: دستمال‌کاغذی یا دستگاه خشک‌کن دست؟

یکی از تحقیقات University of Leeds نشان داد که دستگاه‌های خشک‌کن دست، به ویژه مدل‌های Jet-air، در واقع باعث گسترش و پخش میکروب‌ها در سرویس‌های بهداشتی عمومی می‌شوند.


محققان برای این که ببینند پس از شستن دست‌ها، کدام میکروب‌ها زنده می‌مانند، لایه‌ای از باکتری‌های بی‌خطر را بر روی دست گروهی از افراد قرار دادند؛ این باکتری‌ها عمدتاً باکتری‌های موجود در فضای سرویس‌های بهداشتی بودند. سپس این افراد پس از شستن دست خود، آن را با دستگاه خشک‌کن دست خشک کردند و محققان باکتری‌های پخش‌شده در فضای اطراف دستگاه‌های خشک‌کن دست را اندازه‌گیری کردند.

محققان دریافتند فضای اطراف دستگاه‌های دست خشک‌کن مدل Jet-air 27 برابر بیشتر از فضای اطراف دستمال‌های کاغذی میکروب دارد. همچنین این دستگاه‌ها ۴٫۵ برابر بیشتر از دستگاه‌های دست‌ خشک‌کن گرم، در اطراف خود میکروب داشتند. علاوه بر این، یک الگوی یکسان در تعداد باکتری‌ها در فاصله حدود ۱ متری وجود داشت.

نیمی از باکتری‌هایی که پس از شستن دست در فضای اطراف دستگاه‌های دست خشک‌کن زنده مانده بودند، ۵ دقیقه پس از استفاده از دستگاه جمع‌آوری شدند. حائز اهمیت است که بدانید باکتری به مدت ۱۵ دقیقه در اطراف دستگاه زنده بودند. یکی از محققان می‌گوید: «این بار زمانی که می‌خواهید در یک سرویس بهداشتی عمومی از دستگاه‌های خشک‌کن دست استفاده کنید، توجه داشته باشید که باکتری‌های دست‌های افراد دیگر در اطرافتان پرسه خواهند زد».

وی افزود: «دستگاه‌های خشک‌کن دست از نظر بهداشتی مناسب نیستند؛ زیرا باعث گسترش آلودگی‌های میکروبی می‌شوند».


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.