پزشکی و سلامت وبهداشت فردی

نکات سلامت .نکات پزشکی .نکات بهداشت فردی.

پزشکی و سلامت وبهداشت فردی

نکات سلامت .نکات پزشکی .نکات بهداشت فردی.

صبح‌ها دوش بگیرید بهتر است یا شب‌ها؟


صبح‌ها دوش بگیرید بهتر است یا شب‌ها؟


قبل از دیدن تصاویر زیر به سایت های زیبای زیر نیز سری بزنید

    www.takcarpet.blogfa.com       www.takcarpet.ir 

روی یکی از سایت های بالا دیدن نمایید تا زیباترین و نفیس ترین کالا را جهت دکوراسیون خانه ببینید






افرادی که شب‌ها را زمان مناسب برای دوش گرفتن می‌دانند، معتقدند نباید با تمام میکروب‌ها و آلودگی‌هایی که در طول روز روی بدن نشسته است، وارد رختخواب شد.افرادی که صبح‌ها را ترجیح می‌دهند، دوست دارند روز خود را بدون عرقی که در طول شب روی بدن نشسته، شروع کنند. فکر می‌کنید حق با کدام گروه است؟


صبح‌ها دوش بگیرید بهتر است یا شب‌ها؟

ظاهراً هر دو گروه کار درستی انجام می‌دهند و این موضوع به شرایط بستگی دارد. عواملی از نوع پوست گرفته تا میزان آلودگی محیطی که در آن زندگی می‌کنید و میزان و زمان ورزش کردن می‌توانند بر روی زمان دوش گرفتن تأثیر بگذارند. در ادامه می‌توانید ببینید صبح برایتان بهتر است یا شب.


صبح‌ها دوش بگیرید، اگر…

اگر پوستی چرب دارید، صبح‌ها دوش بگیرید. دوش گرفتن در صبح به شما کمک می‌کند سرحال شوید و برای افرادی که پوست چرب دارند، بسیار مفید است؛ زیرا چربی در طول شب به وجود می‌آید و دوش گرفتن منافذ پوست را تمیز می‌کند.
اگر می‌خواهید روز خود را با اصلاح صورت آغاز کنید، صبح‌ها دوش بگیرید. آقایان می‌توانند با دوش گرفتن، موهای روی صورت خود را نرم کنند و اصلاحی روان‌تر و راحت‌تر داشته باشند.
اگر مشکلی با زود بیدار شدن ندارید، صبح‌ها دوش بگیرید. افرادی که می‌خواهند صبح‌ها دوش بگیرند، باید زودتر از معمول از خواب بیدار شوند.
اگر شب‌ها زیاد عرق می‌کنید، صبح‌ها دوش بگیرید. مطمئناً افرادی که شب‌ها زیاد عرق می‌کنند، بهتر است صبح‌ها دوش بگیرند.
اگر در طول روز در محیط سرشار از میکروب‌ها حضور ندارید، صبح‌ها دوش بگیرید. یکی از دلایل مهم دوش گرفتن در شب، از بین بردن میکروب‌هایی است که در طول روز روی بدن نشسته‌اند. اگر از درب منزل سوار اتومبیل شخصی می‌شوید و به دفتر کار می‌روید، احتمالاً میکروب زیادی روی بدنتان ندارید. کافی است دست‌ها و صورتتان را بشویید و لباستان را عوض کنید.

  

شب‌ها دوش بگیرید، اگر…

اگر می‌خواهید خواب راحتی داشته باشید، شب‌ها دوش بگیرید. بسیاری از افراد معتقدند دوش گرفتن در شب باعث ایجاد آرامش می‌شود و روش خوبی برای تمدد اعصاب است. با این حال برخی تحقیقات نشان دادند، دوش گرفتن در شب ممکن است درجه حرارت بدن را به نوعی تغییر دهد که ریتم شبانه‌روزی بدن را مختل کند. در این صورت سخت‌تر به خواب خواهید رفت. اگر این اتفاق برای شما هم می‌افتد، چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب، دوش بگیرید.
اگر صورت خود را آرایش می‌کنید، شب‌ها دوش بگیرید. اگر از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنید یا آرایش می‌کنید، شستن صورت با یک پاک‌کننده آرایشی اهمیت زیادی دارد. شاید شستن صورت به تنهایی کافی باشد؛ اما بخار و جریان مداوم آب به هنگام دوش گرفتن، باعث می‌شود فرآیند تمیز کردن صورت و از بین بردن بقایای مواد آرایشی بهتر انجام شود.
اگر پوستی خشک دارید، شب‌ها دوش بگیرید. دوش گرفتن در صبح تنها به افرادی توصیه می‌شود که پوست چرب دارند.
اگر در محیطی پر از میکروب زندگی می‌کنید، شب‌ها دوش بگیرید. اگر محیط کار یا محیط زندگی شما، محیط تمیزی محسوب نمی‌شود، به عنوان مثال اگر در بیمارستان کار می‌کنید، پس از ورود به خانه، بلافاصله دوش بگیرید تا از ورود میکروب‌ها و ویروس‌ها به فضای خانه جلوگیری شود.
اگر در طول روز به سختی ورزش می‌کنید، شب‌ها دوش بگیرید. اگر فردی فعال هستید یا در فضای باز ورزش می‌کنید، شب‌ها دوش بگیرید.

با توجه به این عوامل، زمانی را برای دوش گرفتن انتخاب کنید؛ اما توجه داشته باشید اگر دفعات دوش گرفتن بیش‌ازاندازه زیاد شود، ممکن است باکتری‌های مفیدی که از پوست محافظت می‌کنند را از بین ببرید و باعث بروز عفونت‌های پوستی شوید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.